Фізичне виховання в ЗДО
Одним із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання підростаючого покоління є одним із найважливіших напрямів сучасної дошкільної освіти. Воно спрямовується на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення із будовою і основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя.
Фізичне виховання дітей залишається одним із пріоритетних напрямків у роботі педагогів та батьків закладу дошкільної освіти.
«Зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання».
В ЗДО облаштовано один фізкультурний зал, в якому є все необхідне спортивне обладнання для проведення роботи з фізичного виховання. Інструктор з фізичного виховання в освітній процес впроваджує організаційні форми роботи: заняття з фізкультури, фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику після сну), фізкультура на свіжому повітрі, дні здоров’я, спортивні свята, розваги, рухливі ігри, гурткова та індивідуальна робота. В роботі фізінструктор використовує елементи методики М.Єфименко. Підвищенню рухової активності наших дітей, пропаганді здорового способу життя є тісний зв'язок з батьками. В закладі проводяться спільні заходи: дні відкритих дверей, спортивні свята, дні здоров’я. Тому здорові усміхнені діти – результат нашої праці, ми працюємо за принципом:
«Граючи – оздоровляти, граючи – розвивати, граючи - навчати» .
Пріоритетність фізичного розвитку дітей визначається чинними нормативно-правовими документами дошкільної галузі – Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Про охорону дитинства». Цими документами держава гарантує усім дітям дошкільного віку реалізацію прав на охорону життя і здоров’я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу, забезпечення раціонального харчування, сприяє створенню безпечних умов для формування всебічно розвиненої життєвокомпетентної особистості в процесі суспільного і родинного виховання тощо.
З огляду на зазначене, діяльність дошкільних навчальних закладів спрямовується на збереження, зміцнення й відновлення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного фізичного розвитку з перших років життя.
У фізичному розвитку дітей наші заклади орієнтується на об'єднання зусиль педагогів і сім'ї щодо охорони життя, збереження і зміцнення дитячого здоров'я, підвищення опорності організму негативним факторам зовнішнього середовища, формування у дітей системи уявлень про власний організм, здоровий спосіб життя, засоби ефективного впливу на стан здоров'я і фізичного розвитку, необхідного набору життєво важливих рухових умінь і навичок, фізичних якостей малят, а також для оптимізації рухової активності дошкільників у процесі організації їхньої життєдіяльності. Реалізація даної мети вирішується розв'язанням комплексу наступних завдань:
ОЗДОРОВЧІ ЗАВДАННЯ:
1. Охорона життя та зміцнення здоровя дітей.
2. Формувати правильну поставу і розвивати всі групи м'язів.
3. Підвищувати рівень стійкості організму до впливу несприятливих факторів навколишнього середовища.
4. Спонукати дітей до самостійного використання добре знайомих видів і способів загартування вдома і в дитячому садку.
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ:
1. Формувати уявлення про своє тіло, про необхідність збереження свого здоров'я.
2. Опанування різновидів життєнеобхідних рухів - ходьби, бігу, стрибків, лазіння.
3. Збільшувати запаси рухових навичок та вмінь за рахунок розучування спортисних вправ та ігор з елементами спорту.
4. Формування культурно-гігієничних навичок.
5. Розширювати знання дітей про розмаїття фізичних і спортивних вправ.
ВИХОВНІ ЗАВДАННЯ:
1. Розвивати у дітей інтерес до різних видів рухової діяльності ( навчальної, ігрової, трудової і тощо)
2. Підвищувати рівень довільності дій дітей.
3. Розвивати у дітей наполегливість і витримку при досягненні мети, прагнення до якісного виконання рухів.
4. Розвивати доброзичливі відносини з однолітками в процесі спільної рухової діяльності.
5. Виховувати любов до спорту. 6. Формувати позитивні моральні та вольові риси характеру.
В нашому садочку проводиться повний обсяг форм
фізичного виховання відповідно до Програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі".
Сукупність організаційних форм роботи, які
впроваджуються в освітній процес, становлять:
- заняття з
фізичної культури (проводяться двічі на тиждень за загальним розкладом занять у приміщенні або на майданчику (в період з квітня до жовтня за належних погодних умов і тричі на тиждень під час
прогулянок);
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, загартувальні процедури);
- різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність,
Дні та тижні здоров'я, індивідуальна робота з фізичного виховання).
При проведенні різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи
педагоги закладу дотримуються рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховують індивідуальні показники стану здоров'я, самопочуття дітей.
В садочку здійснюється повний комплекс
оздоровчо - загартовуючих заходів:
Традиційні:
- ходіння босоніж влітку по скошеній траві, камінцях;
- гігієнічні водні процедури;
- гімнастика пробудження;
- масаж рефлекторних зон стопи, використовуючи "доріжки здоров'я";
- проведення дотикового масажу;
- вправи на формування правильної постави;
- гімнастика для очей;
- пальчикова гімнастика;
- масаж долоньок горіхами, каштанами;
- повітряні процедури;
- вітамінотерапія: вживання в їжу часнику, цибулі, фруктів, овочів.
Нетрадиційні:
- ароматерапія;
- фітотерапія;
- дихальна гімнастика;
- психокорекція (казкотерапія, кольорова терапія, сміхотерапія, психогімнастика).