Фізичне виховання в ЗДО

  Одним із  основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.

         Фізичне виховання підростаючого покоління є одним із найважливіших напрямів сучасної дошкільної освіти. Воно спрямовується на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення із будовою і основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя.

 

Фізичне виховання дітей залишається одним із пріоритетних напрямків у роботі педагогів та батьків закладу дошкільної освіти. 

«Зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання».

В ЗДО облаштовано один фізкультурний зал, в якому є все необхідне спортивне обладнання для проведення роботи з фізичного виховання. Інструктор з фізичного виховання в освітній процес впроваджує організаційні форми роботи: заняття з фізкультури, фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику після сну), фізкультура на свіжому повітрі, дні здоров’я, спортивні свята, розваги, рухливі ігри, гурткова та індивідуальна робота. В роботі фізінструктор використовує елементи методики М.Єфименко. Підвищенню рухової активності наших дітей, пропаганді здорового способу життя є тісний зв'язок з батьками. В закладі проводяться спільні заходи: дні відкритих дверей, спортивні свята, дні здоров’я. Тому здорові усміхнені діти – результат нашої праці, ми працюємо за принципом:

 

«Граючи – оздоровляти, граючи – розвивати, граючи - навчати» .

 

        Пріоритетність фізичного розвитку дітей визначається чинними нормативно-правовими документами дошкільної галузі – Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Про охорону дитинства». Цими документами держава гарантує усім дітям дошкільного віку реалізацію прав на охорону життя і здоров’я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу, забезпечення раціонального харчування, сприяє створенню безпечних умов для формування всебічно розвиненої життєвокомпетентної особистості в процесі суспільного і родинного виховання тощо.

З огляду на зазначене, діяльність  дошкільних навчальних закладів спрямовується на збереження, зміцнення й відновлення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного фізичного розвитку з перших років життя.

        У фізичному розвитку дітей наші заклади  орієнтується   на об'єднання зусиль педагогів і сім'ї щодо охорони життя, збереження і зміцнення дитячого здоров'я, підвищення опорності організму негативним факторам зовнішнього середовища, формування у дітей системи уявлень про власний організм, здоровий спосіб життя, засоби ефективного впливу на стан здоров'я і фізичного розвитку, необхідного набору життєво важливих рухових умінь і навичок, фізичних якостей малят, а також для оптимізації рухової активності дошкільників у процесі організації їхньої життєдіяльності. Реалізація даної мети  вирішується  розв'язанням комплексу наступних  завдань:

 ОЗДОРОВЧІ ЗАВДАННЯ:

 1. Охорона життя та зміцнення здоровя дітей.

 2. Формувати правильну поставу і розвивати всі групи м'язів.

 3. Підвищувати рівень стійкості організму до впливу несприятливих факторів навколишнього середовища.

 4. Спонукати дітей до самостійного використання добре знайомих видів і способів загартування вдома і в дитячому садку.

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ:

 1. Формувати уявлення про своє тіло, про необхідність збереження свого здоров'я.

 2. Опанування різновидів життєнеобхідних рухів - ходьби, бігу, стрибків, лазіння.

 3. Збільшувати запаси рухових навичок та вмінь за рахунок розучування спортисних вправ та ігор з елементами спорту.

 4. Формування культурно-гігієничних навичок.

 5. Розширювати знання дітей про розмаїття фізичних і спортивних вправ.

 ВИХОВНІ ЗАВДАННЯ:

 1. Розвивати у дітей інтерес до різних видів рухової діяльності ( навчальної, ігрової, трудової і тощо)

 2. Підвищувати рівень довільності дій дітей.

 3. Розвивати у дітей наполегливість і витримку при досягненні мети, прагнення до якісного виконання рухів.     

 4. Розвивати доброзичливі відносини з однолітками в процесі спільної рухової діяльності.

 5. Виховувати любов до спорту. 6. Формувати позитивні моральні та вольові риси характеру.

      В нашому садочку проводиться повний обсяг форм фізичного виховання відповідно до Програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі". 
     
Сукупність організаційних форм роботи, які впроваджуються в освітній процес, становлять: 
- заняття з фізичної культури (проводяться двічі на тиждень за загальним розкладом занять у приміщенні або на майданчику (в період з квітня до жовтня за належних погодних умов і тричі на тиждень під час прогулянок); 
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, загартувальні процедури); 
- різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, Дні та тижні здоров'я, індивідуальна робота з фізичного виховання).

 

      При проведенні різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи педагоги  закладу дотримуються рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховують індивідуальні показники стану здоров'я, самопочуття дітей. 
     В садочку здійснюється повний 
комплекс оздоровчо - загартовуючих заходів: 
Традиційні: 

- ходіння босоніж влітку по скошеній траві, камінцях; 
- гігієнічні водні процедури; 
- гімнастика пробудження; 
- масаж рефлекторних зон стопи, використовуючи "доріжки здоров'я"; 
- проведення дотикового масажу; 
- вправи на формування правильної постави; 
- гімнастика для очей; 
- пальчикова гімнастика; 
- масаж долоньок горіхами, каштанами; 
- повітряні процедури; 
- вітамінотерапія: вживання в їжу часнику, цибулі, фруктів, овочів. 
Нетрадиційні: 
- ароматерапія; 
- фітотерапія; 
- дихальна гімнастика; 
- психокорекція (казкотерапія, кольорова терапія, сміхотерапія, психогімнастика).