Цивільний захист та безпека життєдіяльності

   Одним із важливих завдань ЗДО (ясла-садок) "Теремок" є створення безпечного освітнього простору, забезпечення колективної та особистої безпеки учасників освітнього процесу.

     В умовах воєнного стану ЗДО «Теремок» працював з єдиною метою — щоб дитина була щасливою, перебувала в безпечних умовах та отримувала якісні освітні послуги. В організації роботи з дітьми дотримувались заходів правового режиму воєнного стану, методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану (Додаток 1 до листа МОН від 02.04.2022 № 1/3845-22., Додаток до листа МОН від 25.04.2022 №1/4428-22)... Періодично (раз на тиждень) в закладі проводились навчальні тренування з дітьми та працівниками, з метою автоматизації навичок, відпрацювання практичних дій в умовах виникнення надзвичайних ситуацій терористичних актів, диверсій, мінування, інших небезпек. В закладі розроблено план евакуації та маршрут для вихованців та працівників ЗДО «Теремок» у випадку повітряної тривоги, до укриття. З  дітьми проводиться роз’яснювальна робота щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності. Зокрема з 23.05.2023 по 27.05.2023 року в ЗДО було проведено "Тиждень безпеки дитини» та з 17.10.2023 по 27.10.2023 "Тиждень знань із правил дорожнього руху та пожежної безпеки»з метою удосконалення теоретичних знань та практичних навичок у дітей, ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, особистої безпеки та захисту життяпопередження та протидії можливим загрозам життю та здоров'ю учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану.

https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni

     Батьки не мають бути осторонь заходів Тижня безпеки дитини. Тому перед педагогічним колективом ЗДО «Теремок» постає завдання — зацікавити батьків, зробити нашими однодумцями. З одного боку, це складно через звичайну зайнятість батьків, але, з іншого боку, дорослим завжди цікаво, що відбувається в дитсадку, поки вони на роботі. Отож, пропонуємо переглянути вдома з дитиною мультфільми про безпечну поведінку і обговорити ситуації, зображені в них.

     Приємного перегляду!

 

     Питання охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі дошкільної освіти регламентують такі документи :

 Закони України:

 «Про освіту»;

 «Про дошкільну освіту»;

 «Про охорону дитинства»,

 «Про охорону праці».

 Кодекс законів про працю України.

 Кодекс цивільного захисту України.

 Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за № 563/28693.

 Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 23.01.2018 за № 100/31552.

 Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 № 304, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 07.07.2006 за № 806/12680 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 22.11.2017 № 1514) (далі — Положення про навчання).

 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за 4 охороною праці від 26.01.2005 № 15, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.02. 2005 за № 231/10511) (далі — Типове положення).

 Типове положення про службу охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 № 255, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1526/10125.

 Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 29.01.1998 № 9, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 07.04.1998 за № 226/2666 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 30.03.2017 № 526).

 Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України 31.08.2001 № 616, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24.10.2013 за № 1809/24341 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 № 1365).

 Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчальновиховних закладів України, затверджені наказом Міністерства освіти України від 20.12.1993 № 455, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 02.06.1994 за № 121/330).

 Базовий компонент дошкільної освіти, затверджений наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 № 615.

 Організація та проведення «Тижня безпеки дитини» в дошкільних навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки України від 19.08.2011 № 1/9-635).

     ( за інструктивно-методичними рекомендаціями «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (додаток до листа МОН від 14.02.2019 № 1/11-1491)

      

  Навчання і виховання з питань захисту життя і здоров’я у надзвичайних ситуаціях повинно спрямовуватися на формування у дітей:

* Розуміння цінності власного життя та здоров’я,основ здорового способу життя;

* Правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках, під час ручної праці, роботи на земельній ділянці;

* Правил безпечного перебування на вулицях, правил поводження з незнайомими людьми;

* Навичок безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих;

* Уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізовувати знання у природному середовищі;

* Уявлень про стихійні природні явища (землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо), ознайомлення дітей з їх природою,характерними ознаками, негативними наслідками;

* Уявлень про основні правила поведінки в екстремальних ситуаціях;

* Бережного поводження з ліками, хімічними речовинами і побутовою хімією;

 

* Відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, правил пожежної безпеки.

 

Основними напрямками роботи з дітьми щодо формування у них основ безпеки та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій в ЗДО є:

І. Пожежна безпека.

ІІ. Дитина на вулицях міста.

ІІІ. Небезпечні предмети в руках дитини.

IV. Дитина і природа.

V. Особиста безпека дитини.

VI. Здоров’я дитини, емоції та конфлікти.

VII. Цивільна оборона та надзвичайні ситуації.

 

А видами діяльності з безпеки життєдіяльності є :

1. Свята,розваги,театралізована діяльність.

2. Заняття, тренінги.

3. Наочність, технічні засоби, перегляд ілюстрацій.

4. Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження.

5. Бесіди, обговорення, художнє слово.

6. Пошуково – дослідницька діяльність, моделювання ситуацій.

7. Образотворча діяльність, індивідуальна робота.

8. Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи.

 

       Щоб вберегти дитину від біди, треба пам’ятати та дотримуватись наступних правил:

– не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;

– вчити дитину користуватися дверним вічком;

– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у поліцейську форму;

– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;

– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;

– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;

– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;

– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;

– не дозволяти дражнити тварин;

– не дозволяти вмикати електроприлади за відсутності дорослих;

– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;

– не дозволяти визирати у відчинене вікно;

– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;

– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними   дитини.

Шановні батьки !

Безпечна поведінка в побутових умовах

Саме досвід батьків дитина переймає в процесі її становлення, як особистості, саме від них вона вперше дізнається про Всесвіт, про те, що добре, а що погане. 

Досвід – це модель поведінки, яка формується під час вирішення певних життєвих ситуацій за програмою: «певна умова — певне рішення». Інакше кажучи, потрапляючи у подібну ситуацію людина діє за раніше сформованою схемою. Саме цим моделям поведінки ми повсякденно навчаємо своїх дітей. Ось чому, насамперед, батькам дуже важливо знати та дотримуватися  елементарних правил безпеки в житті та побуті.

 

      Важливо знати! Коли дитина бачить, що батьки завжди вимикають все газове та електрообладнання, виходячи з приміщення, своєчасно ремонтують пошкоджені розетки, вимикачі та інші електроприлади, слідкують за тим, щоб балкони та сходові клітини в під’їзді не були захаращені, паркують свій автомобіль таким чином, щоб він не стояв на пожежному гідранті та не перешкоджав проїзду іншим автомобілям, у тому числі й спеціальному транспорту служб швидкого реагування, у неї формуються корисні звички та позитивний світогляд. Таким чином, батьки, які завжди готові допомогти ближньому, дбають про власну  безпеку та безпеку оточуючих, можуть бути впевненими, що їхня дитина вчинятиме так само, а відповідно забезпечить власну безпеку і собі, і своїм дітям в майбутньому. Ваша звичка позитивно, по-доброму реагувати на оточуючий світ, дотримуватися правил безпеки життя, як наслідок, буде чудовим прикладом також і для інших людей.

 

     Пам’ятайте! Ваша дитина копіює Вас в усьому: у словах, вчинках, поведінці. Таким чином дитина пізнає світ, навколишню реальність. Дитина вчиться відпочивати, працювати, реагувати на ті чи інші життєві ситуації. Саме тому вкрай важливо кожному дорослому пам’ятати, що своєю позитивною поведінкою, добрими вчинками, шанобливим ставленням до оточуючих, дотриманням правил поведінки, суспільної моралі та правил безпеки ми закладаємо не тільки майбутнє нашої дитини, але й суспільства в цілому. Все залежить від нас самих. Благородність виховується благородністю. Добро породжує добро!