Девіз нашого закладу:
«Діти + батьки + заклад дошкільної освіти = радість + здоров`я +комфорт»
« Дитинство – найважливіший період життя, не підготовка до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, самобутнє, неповторне життя. І від того, яке було дитинство, хто вів дитину за руку в дитячі роки, що ввійшло до її розуму і серце з навколишнього світу, - від цього значною мірою залежить , якою людиною стане сьогоднішній малюк».
В.Сухомлинський
Педагогічний колектив ЗДО "Теремок" спрямовує свою роботу та зусилля кожного із батьків на розвиток гармонійної особистості, на розкриття в дитини творчого потенціалу, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на підтримання індивідуальних досягнень вихованця та забезпечення психолого - педагогічного супроводу розвитку малюка у дошкільні роки.
Усі батьки потребують педагогічних знань, після народження дитини вони змушені самостійно опановувати необхідні знання, тому вихователі, як професіонали, повинні допомогти батькам опанувати ті чи інші знання, вибудувати вірну тактику виховання свого малюка.
Принципами взаємодії нашого закладу з батьками є : доброзичливий стиль спілкування педагогів та батьків; індивідуальний підхід до кожного з членів родини, співпраця, а не наставництво; грунтовна підготовка до проведення заходів з батьками та динамічність.
Основними завданнями закладу дошкільної освіти у роботі з батьками є : вивчення сімей вихованців; залучення батьків до активної участі у житті нашого закладу; вивчення сімейного досвіду виховання та навчання дітей; просвіта батьків щодо педагогіки та дитячої психології; надання різнопланової допомоги та підтримки.
Починаючи роботу з батьками педагоги завжди роблять детальний аналіз соціального складу батьків, їх настрою та очікувань від перебування дитини в закладі дошкільної освіти, проводять анкетування та особисті бесіди з батьками - аби правильно побудувати роботу з батьками та дібрати цікаві форми взаємодії колективу закладу та колективу батьків.
Заклад дошкільної освіти має унікальну можливість постійно спілкуватись з родинами вихованців за умови грамотного планування та побудови роботи. У роботі з батьками можна використовувати різні форми, що зближують педагога і батьків, наближають сім'ю до дитсадка, допомагають визначити оптимальні шляхи виховного впливу на дитину.
Існують традиційні та нетрадиційні форми взаємодії з батьками. У роботі з колективом батьків наших вихованців ми використовуємо такі традиційні форми роботи :
Колективні:
- групові та загальні батьківські збори, тематику яких розробляємо відповідно до завдань на рік та запитів батьків;
- групові консультації;
- семінари - практикуми;
- «круглі столи»;
- педагогічні «вітальні»;
- «школи» молодих батьків;
- робота консультативного пункту «Дитинство»;
- дні відкритих дверей та дні добрих справ;
- спільні свята, розваги, колективні заняття та ін з батьками.
Індивідуальні:
- педагогічні бесіди;
- індивідуальні консультації;
- робота «скриньки довіри»;
- відвідування родин;
- анкетування та тестування.
Наочно - інформаційні:
- дошки оголошень;
- інформаційні куточки;
- стенди, ширми;
- інформаційні бюлетні;
- папки - пересувки;
- фотовиставки;
- виставки дитячих робіт.
Відповідно до річного плану роботи в закладі сплановано та проводяться три засідання загальних батьківських зборів та чотири засідання групових зборів, теми зборів визначаються відповідно до завдань закладу на рік та запитів батьків. Кожного місяця проводяться планові консультації для батьків. Це робота консультативного пункту «Батьківський всеобуч», а також консультації, які пропонують батькам педагоги групи. Активну участь у роботі закладу та організації життєдіяльності дошкільників беруть і представники батьківського комітету, які допомагають організовувати дозвілля дітей, свята та розваги, а також дні добрих справ батьків та дітей, тематичні виставки в закладі та інше.
Поряд з традиційними формами роботи педагоги закладу використовують і нетрадиційні форми роботи, які поділяються на чотири підгрупи :
інформаційно - аналітичні; дозвілля; пізнавальні та наочно - інформаційні. До цих форм роботи належать різноманітні психологічні ігри, тренінги, педагогічні брифінги, соціологічні опитування, педагогічна бібліотека, презентація груп та інше.
Наочно - інформаційний напрям дає можливість донести до батьків будь-яку інформацію в доступній формі, тактовно нагадати про батьківські обов'язки і відповідальності. Довірливий напрям в роботі з батьками виявилося найбільш привабливим, потрібним, корисним, але і найскладнішим в організації. Це пояснюється тим, що будь - який спільний захід дозволяє батькам: побачити зсередини проблеми своєї дитини, труднощі у взаєминах; апробувати різні підходи; подивитися, як це роблять інші, тобто набути досвід взаємодії не тільки зі своєю дитиною, але і з батьківською громадськістю в цілому. У групах проводяться різноманітні свята, розваги за участю батьків, вернісажі на різноманітну тематику, виставки сімейних фотографій, спільні виставки робіт батьків та дітей, випуск сімейних газет.
На сайті закладу підготовлено консультації спеціалістів, педагогів закладу; до уваги батьків презентовано анкети та тести; вони можуть переглядати світлини «Країна дитинства» та новини нашого закладу. У куточках батьків в групових блоках та інших приміщеннях закладу підготовлено матеріали наочної агітації , виготовлено папки - пересувки для роботи з дітьми вдома на різноманітну тематику відповідно до розділів програми «Українське дошкілля» та Базового комонента дошкільної освіти в України (нова редакція); педагогами закладу виготовлено папки «Консультації для батьків», «Поради лікаря», «Інформація психолога», «До дитсадочка з радістю» - де батьки можуть ознайомитись з консультацією та інформацією, яка їм цікава та знадобиться в подальшому у вихованні своєї дитини.
В закладі практикують такі форми роботи з батьками як «батьківські вітальні» та «круглі столи», де батьки та педагоги можуть вільно висловлюватись, спілкуватись одне з одним, обмінюватись досвідом з тієї чи іншої проблеми. Крім уже зазначених форм роботи популярними серед наших батьків є спільні свята, розваги, розважальні заходи в яких беруть участь і діти, і батьки. Ця форма роботи є достатньо ефективною для об`єднання зусиль педагогів та батьків для забезпечення гармонійного розвитку дошкільників та налагодженні партнерських відносин між родинами та педагогами закладу, що сприяє конструктивній взаємодії, забезпеченню активної участі батьків у навчальному процесі. Також добре сприймається батьками інформація, яку вони здобувають за допомогою різноманітних тренінгів, які проводять педагоги. іграх, виготовлення іграшок чи поробок власними руками.
Отже, робота з батьками - це основна складова роботи педагога, вона стимулює працівника закладу до постійного підвищення професійного рівня, передбачає надання батькам допомоги в сімейному вихованні дітей та створенні необхідних умов для навчання і розвитку, а також налагодження належного рівня взаємодії між закладом дошкільної освіти та родиною. Організація взаємодії з сім'єю - робота важка, що не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням педагога, його вмінням стати професійним помічником у родині. Бо сім'я і заклад дошкільної освіти - два суспільні інститути, що знаходяться, біля витоків нашого майбутнього, від майстерності педагогів та толерантності батьків, від взаємодії між ними - залежить становлення дитини, як повноцінного, високоорганізованого члена нашого суспільства .